fredag 7. desember 2012

1 Kong 5, 4-5. Pris Gud i gode dagar

Når ein opplever gode dagar, er det lett å gløyme Gud. Kong Salomo hadde ingen motstandarar, og ingen ulykker truga. Men sjølv om han hadde fred, ære og rikdom, kunne han ikkje gløyme Gud. I staden sa han: «Men no har Herren min Gud gjeve meg fred rundt ikring. Det finst ingen motstandar, og inga ulukke trugar. Difor har eg no tenkt å byggja eit hus for namnet til Herren min Gud». Salomo er slik sett eit førebilete for dei fleste i den vestlege verda.

Etter Davids regjeringsår med strider og krigar, styrte Salomo med framgang og fred. Salomos styringstid har likskap med Guds himmelrike. I Himmelen skal me også få oppleve glede og fred. Og der skal me prise Gud. I fredstida under Salomo blei tempelet bygd. Der skulle israelsfolket tene Gud. Fred og gudsteneste. Det er innhaldet og kjenneteiknet på Guds rike. På jorda og i Himmelen.

Heidningen Hiram var konge i Tyrus. Då kong Hiram fekk bod om Salomos byggjeplanar, står det at han blei inderleg glad. Og han gav ordre om at tømmerstokkar og snikkarkyndige frå Libanon skulle sendast til Jerusalem. På den måten blei Guds tempel bygd av materialar frå heidningeland under leiing av heidningar. Me ser korleis grunnvollen for Salomos tempel blei lagd med deltaking av andre enn jødefolket. Gud er ikkje eitt folks Gud og har aldri vore det. Sjølv om Han har gripe inn i verdssoga gjennom israelsfolket på ein særleg måte, ser me alt i Det gamle testamentet korleis Gud rekkjer ut handa for å nå alle menneske. Kvar einskild av oss er skapt i Guds bilete. Hans nåde gjeld kvar og ein av oss. Lat oss glede oss over Guds velsigningar i våre liv. Og prise og takke Han når fred, framgang og tryggleik som blir oss til del. 

1 Kong 5, 4-5
Men no har Herren min Gud gjeve meg fred rundt ikring. Det finst ingen motstandar, og inga ulukke trugar.  Difor har eg no tenkt å byggja eit hus for namnet til Herren min Gud, slik som Herren sa til David, far min: Son din, som eg vil setja på kongsstolen etter deg, han skal byggja huset for namnet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar